Ongestoord bellen in drukke omgevingen


Ongestoord bellen - Telecomvlog - Telecomhunter - Poly

Als je op je werkplek veel bijgeluiden hebt, is ongestoord bellen belangrijk. Contactcenters zijn een typisch voorbeeld van een rumoerige werkruimte. De hele dag door bellen tientallen collega’s met allerlei relaties. Met de juiste headset zorg je dat zij ongestoord kunnen bellen en dat het voor je relaties klinkt alsof er maar één persoon in het callcenter aanwezig is. Dat is rust in een rumoerige omgeving.

Geen last van pratende collega’s

Noise Cancelling is een belangrijke feature voor hoofdtelefoons in contactcenters. Zo zorg je er namelijk voor dat geluiden van buitenaf onderdrukt worden. Deze vorm van ruisonderdrukking werkt doordat de headset zelf een tegengeluid produceert. Dit dooft de geluidsgolf van de verstoring zodat er netto geen geluid overblijft. Handig als jij je wilt focussen op datgene wat je gesprekspartner vertelt. Uiteraard werkt dit alleen als je een stereo hoofdtelefoon gebruikt.

Klink alsof je alleen in de ruimte zit

Dankzij innovatieve technieken en het gebruik van meerdere microfoons, kan je ook voor je gesprekspartner klinken alsof je alleen in de ruimte zit. Klinkt ingewikkeld. Is het gelukkig niet. Veel hoofdtelefoons die zijn ontworpen voor contactcenters zijn standaard voorzien van deze techniek. De microfoon is dan gefocust op jouw spraak en filtert alle andere geluiden weg.

Oplossingen voor ongestoord bellen

Voor callcenters zijn diverse oplossingen. Vaak zijn er vaste bureautelefoons waarop een headset wordt aangesloten. Soms hoort deze headset bij de werkplek. In verband met hygiëne zien we steeds vaker dat de medewerker een eigen headset heeft. Deze wordt via bluetooth, USB of Quick Disconnect (QD) draadloos of bedraad verbonden met het toestel. Binnen een halve minuut is de headset klaar voor gebruik.

Benieuwd naar de verschillende mogelijkheden? Plan een afspraak in ons Experience Center en ervaar het zelf. In ons Experience Center hebben we verschillende opstellingen voor ongestoord bellen in onder andere contactcenters, vergaderingen en werkplekken.